Saturday, March 03, 2007

WISDOM OF MARKET


Starts with gaining thorough knowledge of one's own self.

Through letting go of all attachments and giving rise to wisdom, our mind can regain its luminosity. We call this knowledge of the notion of self "enlightenment" or "seeing one's self-nature." This is the beginning of helping yourself to thoroughly solve real problems. In the end, you will discover that you as an individual, together with the whole of existence, are but one indivisible totality.

There is no need for any teacher to transmit it; what is transmitted is just the method by which one can personally experience.

依智不依識︰

智是聖人的智慧,乃從無我的大智、同體的大悲中產生。

因此,凡含有自我中心,不論為己為人,乃至於為一切眾生,或者為求成就無上的佛道,不論是大我、小我、梵我和神我,個別的我與全體的我,都不能產生真正的智慧,因此仍屬於知識及認識的範圍。

知識是從自我的學習經驗中產生分別、記憶、推理等的作用;
而智慧則只有客觀的現象,沒有主觀的中心;只有運作的功能,沒有主體的中心,

如果與此相違,就不是明師。